Książki #1

Wpadłam na inny pomysł na szablon. I moim skromnym zdaniem mogę powiedzieć, że sam pomysł jest świetny. Cóż z tego, jak zrobienie go… mi nie wychodzi. Zamierzam zrobić jeszcze drugą próbę, może coś z niej wyjdzie?

Dziś pierwsza część obiecanych opinii :) Na pierwszy ogień idą książki, które przeczytałam w styczniu :)

Okładki pochodzą z portalu LubimyCzytać.pl Dodatkowo możecie bezpośrednio wejść na stronę książki na tym portalu, wystarczy kliknąć na „zobacz na LubimyCzytać.pl” :)

1. „Wizyta starszej pani” Friedrich Dürrenmatt

zobacz na LubimyCzytać.pl

Jedna z 6 lektur w V semestrze studiów. Jedyny dramat, ale za to jaki! Świetna tragikomedia ukazująca, że ludzi można przekupić, nawet gdy się tego wystrzegają, wystarczy odrobinę ich zmanipulować. Dramat jest krótki, co rodzi lekki niedosyt, ponieważ chciałoby się więcej. Nie pozostaje mi nic innego, jak go polecić. 8/10

2. „Portret grupowy z damą” Heinrich Böll

zobacz na LubimyCzytać.pl

Kolejna lektura. I totalna porażka. Długa, przynudnawa książka, stworzona w formie reportażu o zwykłej niemieckiej dziewczynie Leni. Poznajemy jej życie z różnych punktów widzenia (poprzez wypowiedzi różnych ludzi) i poznajemy sytuację zwykłego Niemca przed, podczas i po wojnie. Niestety męczyłam się miesiąc z tą książką i nie raz zasypiałam w trakcie jej czytania. 4/10

3. „Agave” Marie von Ebner-Eschenbach

zobacz na LubimyCzytać.pl

„Proste, nieskomplikowane opowiadanie” – mniej więcej tak autorka powiedziała o „Agave”. Historia młodego chłopaka, który pragnie zostać malarzem. Tekst wybrałam na chybił trafił do pracy dyplomowej i trafiłam na interesującą, wielowątkową historię. Jestem oczarowana tą opowieścią i mam nadzieję, że podczas jej analizy mi nie zbrzydnie. Z chęcią sięgnę również po inne opowiadania Marie. 8/10

4. „Homo Faber” Max Frisch

zobacz na LubimyCzytać.pl

Kolejna lektura. Na szczęście przyjemna i szybko się ją czyta. Sama sytuacja, w jakiej znajduje się główny bohater, jest dość dziwna, ale ogółem książkę dobrze się czyta. 6/10

.

5. „Blaszany bębenek” Günter Grass

zobacz na LubimyCzytać.pl

Jeden z najważniejszych utworów literatury niemieckiej. Bałam się tej cegły, ale o dziwo przyjemnie spędziłam czas z Oskarem, nawet jeśli wszystko wokół niego było… dziwne. I przede wszystkim on sam był dziwny. Szkoda tylko, że końcówkę przeczytałam byle jak, na szybko, z braku czasu (chciałam zdążyć przed egzaminem). Dlatego na pewno wrócę do tej lektury – „Blaszany bębenek” udowadnia, że nie trzeba się bać klasyki – czytanie jej może być przyjemnością. 7/10

6. „Frei” Christina Klein (LaFee), Anne van Straelen

zobacz na LubimyCzytać.pl

Kiedy tylko pojawiła się informacja, że Christina Klein, czyli moja ulubiona piosenkarka LaFee, pracuje nad książką, wiedziałam, że MUSZĘ ją przeczytać, cokolwiek to będzie. Ostatecznie okazało się, że jest to coś w rodzaju (auto)biografii, ale zaliczających się do tych raczej nietypowych. Współautorka książki Anne von Straelen opisuje swoje spotkania z Christiną (oraz również z jej mamą Koulą), nie rzadko opisując miejsca, co obie dziewczyny razem robiły oraz znacznie częściej przelewając na papier myśli dotyczące kariery LaFee, mediów, życia Christiny i wszystkiego, o czym właśnie się dowiedziała… przeczytaj całą opinię na LubimyCzytać.pl 8/10

Wyszedł mi taki… zgermanizowany. No cóż, studia zobowiązują. Przeczytałam tylko 6 książek, wszystkie z literatury niemieckiej, a tym 2 po niemiecku: najstarsze Agave (1903 r.) oraz najnowsze „Frei” (listopad ubiegłego roku).  Dodam tylko, że ilość przeczytanych stron w styczniu = 1964.

Opinie mniej więcej będą wyglądały tak. Krótkie, kilka zdań. Jeśli na temat którejś z książki rozpisuję się bardziej, opinię wstawiam na LubimyCzytać.pl i tak jak w przypadku „Frei” zamieszczę tutaj tylko jej fragment oraz link do całości na ww. portalu.

Nie pozostaje mi nic innego, jak mieć nadzieję, że tego typu posty Wam się spodobają :)

Skomentuj

