Książki #2

Dziś druga porcja książek, czyli to, co przeczytałam w lutym.

W przypadku jednej książki zamieściłam tutaj całą opinię, ponieważ jest bardzo krótka, ale została również opublikowana na LubimyCzytać.pl, dlatego w nawiasie podałam też link do niej. Jeśli ktoś z Was ma konto, a mu się podoba, może dać mi plusa ;)

1. „W imię miłości” Jodi Picoult

zobacz na LubimyCzytać.pl

Moje kolejne spotkanie z Picoult, tym razem książka porusza dwa trudne tematy: molestowanie seksualne i jak daleko można się posunąć, by chronić swoich bliskich. Interesująca, poruszająca i wzruszająca lektura, która zmusza do myślenia. Jedna z najlepszych książek Picoult, naprawdę warto ją przeczytać. 8/10

2. Arabska żona ” Tanya Valko

zobacz na LubimyCzytać.pl

Książka z ogromnym potencjałem: zderzenie kultury polskiej (!) z kulturą arabską. Ponieważ bohaterka wyjeżdża do ojczyzny męża-Araba, teoretycznie można wiele dowiedzieć się o ich zwyczajach… Muszę przyznać, że opis ślubu był interesującą ciekawostką…

I na tym kończą się zalety książki. Nawet przestałam się dziwić, że autorka wydała książkę pod pseudonimem. Też bym wstydziła się pod tym podpisać… przeczytaj całą opinię na LubimyCzytać.pl (uwaga! opinia zawiera spojlery!) 3/10

3. „Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet” Stieg Larsson

zobacz na LubimyCzytać.pl

(Opinia o całej trylogii)

Cała trylogia jest ogromnym bestsellerem, książki sprzedały się w wielu milionach egzemplarzy w wielu krajach. Powstały filmy na ich podstawie… Czyli jednym słowem ogromny sukces, którego niestety nie dożył pisarz…

Nie wiem, dlaczego, ale czasami mam tak, że to co jest bestsellerem, mnie odpycha i stwierdzam, że nie mam ochoty tego poznawać. Tak było z „Harrym Potterem”, a do niedawna i z serią „Millennium”. Najzabawniejsze jest to, że mam takie odczucia tylko w przypadku książek, po które NAPRAWDĘ warto sięgnąć… przeczytaj całą opinię na LubimyCzytać.pl 

do opinii opublikowanej na LC dodam tylko tyle, że 1 część trylogii jest właściwie „samodzielną częścią” z zagadką, która zostaje rozwiązana i zakończona. 10/10 ♥

4. „Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć” Newt Skamander

zobacz na LubimyCzytać.pl

J. K. Rowling tak szczegółowo wykreowała świat Harry’ego Pottera, że nie trudno uwierzyć, iż istnieje on naprawdę. Tak właściwie trudno uwierzyć, że świat magii nie istnieje i cała seria jest tylko wytworem wyobraźni autorki. Ale czy na pewno? Właściwie ja jako mugol nie mogę mieć takiej pewności…

„Fantastyczne zwierzęta…” są kolejną cegiełką do świata Pottera. Zostało tu opisanych wiele magicznych zwierząt, zarówno te występujące w cyklu, jak i wiele dodatkowych. Spis świetnie uzupełniają: przedmowa Dumbledore’a, notka biograficzna o autorze oraz wstęp o różnych ciekawostkach ze świata magii dotyczących magicznych istot i zwierząt. Komentarze Harry’ego, Rona i Hermiony bawią i nie raz wywołały uśmiech na mojej twarzy. Książka obowiązkowa dla każdego fana uwielbiającego Harry’ego Pottera. (opinia na LubimyCzytać.pl) 8/10

5. „Dziewczyna, która igrała z ogniem” Stieg Larsson

zobacz na LubimyCzytać.pl

Powyżej znajduje się opinia o całej trylogii, „Dziewczyna…” jest oczywiście drugą częścią. O ile „Mężczyźni…” można potraktować jako jedną całość, ponieważ cała zagadka zostaje rozwiązana w tym jednym tomie, druga część jest zaledwie początkiem do ogromnej afery, która kończy się w takim momencie, że po prostu trzeba od razu sięgnąć po część 3. Dlatego Wam radzę: Jeśli zamierzacie przeczytać „Dziewczynę…” lepiej nie zaczynajcie, jeśli nie macie w domu trzeciej części, jeśli nie chcecie szaleć z niepewności „co się działo później?”. Nie pozostaje mi nic innego, jak powiedzieć: Uwielbiam, uwielbiam, uwielbiam! 10/10 ♥

6. „Zatoka o północy” Diane Chamberlain

zobacz na LubimyCzytać.pl

„Zatoka o północy”, jak wszystkie książki Diane, które miałam okazję przeczytać, ma wciągającą historię – ta w zasadzie dwie: jedną główną i drugą poboczną. Bardzo podobało mi się, że została ukazana ‚teraźniejszość’ oraz wydarzenia sprzed 40 lat, które są tu głównym punktem i które wyraźnie wpłynęły i nadal wpływają na losy bohaterów w ‚teraźniejszości’. Coś fantastycznego. Dzięki temu łatwiej jest zrozumieć głównych bohaterów, szczególnie trójki narratorów. Po przeczytaniu książki miałam wrażenie, że Julie, jej siostra i jej matka istnieją naprawdę, a ja właśnie wysłuchałam tego, co mają do powiedzenia. Naprawdę, coś niesamowitego.

Po książki Diane warto sięgnąć, a tu autorka dodatkowo zachęca czytelnika do rozmyślań. Sama historia skłania do tego, by pomyśleć o całej sytuacji, a dołączonych kilkanaście pytań podsuwają dodatkowe kwestie i naprowadzają na to, co istotnego jest w powieści. Polecam. 8/10

Skomentuj

