Filmy #14

OMG, minął ponad miesiąc od mojego ostatniego wpisami z opiniami na temat filmów. Powodem nie było to, że nie oglądałam żadnego filmu. Wręcz przeciwnie. W międzyczasie byłam chora i spędziłam dwa dni leżąc przed telewizorem i oglądając to, co miałam nagrane. No ale jakoś się rozleniwiłam z pisaniem, byłam chora – to w ogóle nie miałam siły, by pisać, a potem pojechałam na urlop.

I chociaż poniższe filmy widziałam ok. miesiąc temu, spróbuję sobie przypomnieć moje wrażenia z seansu. Serdecznie zapraszam do lektury, oraz obejrzenia filmów, które mi się spodobały :)

Cień (2015)

Zobacz na Filmweb.pl

Zdecydowałam się na obejrzenie tego filmu, ponieważ na plakacie porównano go do dzieł Hitchcocka oraz filmu „Drive”. Chociaż właściwie to pierwsze bardziej mnie przekonało… Lubię trzymające w napięciu thrillery, a ta historia się dobrze zapowiadała, więc pewnego piątkowego wieczoru pojechałam do kina.

Czy się rozczarowałam? Trudno powiedzieć. Film jest na poziomie tych gorszych filmów Hitchcocka. Myślę, że można to tak ująć. Stara się trzymać przez cały czas w napięciu, co jest trochę „niebezpieczne”: film balansuje pomiędzy „trzymaniem w napięciu”, a nudą. To nie jest tak, że nudziłam się podczas seansu, a w każdym razie jeśli bywały takie fragmenty, nie były one długie, ale było niebezpiecznie blisko tej nudy. Powodem było to, że jednak… czegoś temu filmowi brakowało.

Ale mimo tej wady, miło wspominam seans. Było kilka fajnych scen, były takie, które naprawdę trzymały w napięciu, było również kilka zaskakujących, podczas których trochę się przestraszyłam, a zakończenie jest… zaskakujące. Chociaż może to nieodpowiednie słowo. Właściwie nie jestem pewna, jak się to zakończyło, bo nie wiem, czy to była jawa czy sen. Mniejsza o to. Jeśli macie ochotę na thriller, mogę Wam polecić „Cień”, pod warunkiem, że nie macie ochoty na arcydzieło w tym gatunku. Jest to dobry film i myślę, że kiedyś mogę do niego wrócić. 7/10

Księga dżungli (2016)

Zobacz na Filmweb.pl

Duże dziecko znów musiało się wybrać na bajkę… Początkowo byłam wściekła, że żaden seans z napisami mi nie pasował godzinowo… Ostatecznie poszłam na dubbing i nie było tak źle. Co jak co, ale bajki potrafimy dubbingować, a przez cały film mówiły zwierzęta i tylko jeden człowiek, więc dubbing był w porządku.

Sam film oglądało się dość przyjemnie. Niestety były chwile, w których autentycznie zaczęłam się nudzić (to chyba już ten wiek) i miałam nadzieję, że w końcu znów coś się zacznie dziać, ale były też takie, które oglądałam z ogromnym zainteresowaniem. Ogólne odczucia mam mieszane, ale myślę, że dzieciom i młodzieży może się spodobać. 7/10

Epoka lodowcowa 4: Wędrówka kontynentów (2012)

Zobacz na Filmweb.pl

Często bywa tak, że jak jakiś film odnosi sukces, pojawiają się jego kontynuacje. Rzadko kiedy bywają dobre. I chociaż opinie na temat serii „Epoka lodowcowa” są różne, ja z sympatią wspominam każdy film.

Oczywiście największą sympatią darzę pierwszą część, ale pozostałe też mi bardzo się spodobały. Nie inaczej było z „Wędrówką kontynentów”. Nadal dość ciekawa fabuła, wiele zabawnych scen (babcia Sida była najlepsza), dzięki czemu miło spędziłam pewien piątkowy wieczór. Jestem pewna, że wrócę do tej części nie raz, a teraz wyczekuję premiery „Mocnego uderzenia”, które nadejdzie już w lipcu… 7/10

Psy (1992)

Zobacz na Filmweb.pl

Klasyka polskiego kina. Któż z nas o nim nie słyszał? Kto z nas nie zna tekstów jak np. „Nie chce mi się z tobą gadać” czy „Bo to zła kobieta była”. I kilka innych. Prawdę mówiąc nie zdawałam sobie sprawy z tego, że tak wiele cytatów, które znam, pochodzą właśnie z tego filmu…

Stwierdziłam, że klasykę trzeba poznać, szczególnie, że uwielbiam Bogusława Lindę. I niestety… trochę się rozczarowałam. Film ma swoje zalety, pewne wątki były ciekawe, ale czegoś mi brakuje w tym filmie. Podejrzewam, że miałam co do niego zbyt wysokie wymagania, co również wpłynęło na mój odbiór. Być może w przyszłości bardziej go docenię, ale na dzień dzisiejszy tylko 6/10

Skomentuj

